وبلاگ ثبت فارابی

ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران1 min read

ثبت شرکت خارجی در ایران

مشاوره ثبت شرکت

مشاوران ارشد ثبت فارابی آماده پاسخگویی به شما عزیزان در خصوص امور ثبتی می باشد.

ثبت فارابی برای مشتریان عزیز تهرانی،امکان اعزام کارشناس ثبتی را فراهم کرده است.

همچنین برای تمامی مشتریان در تمام کشور امکان مشاوره رایگان ثبت وجود دارد.

مطالبی که در این مقاله میخوانید :

 

 

نماینده یک شرکت می تواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد.  نماینده شرکت چه حقیقی باشد چه حقوقی وظیفه اش انجام برخی از امور مربوط به شرکت مادر در ایران می باشد.  برخلاف تصور بسیاری از افراد، مسئولیت تمام کارها و عملکرد نماینده شرکت خارجی به عهده خودش است و شرکت مادر هیچگونه مسئولیتی در قبال عملکرد نماینده در ایران ندارد. برای ثبت نمایندگی شرکت خارجی میتوایند از کارشناسان ما در ثبت فارابی کمک بگیرید

ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران 

در این مقاله سعی کرده ایم هر آنچه که برای ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران نیاز داریم و همچنین شرایط فعالیت شرکت های خارجی در ایران را برای شما عزیزان جمع آوری نماییم تا شاید توانسته باشیم در این مسیر کمک شایانی را به شما عزیزان کرده باشیم. 

ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران مختص زمانی است که موسسه یا شرکت خارجی قصد این را داشته باشد که بخشی از فعالیت درج شده در موضوع فعالیت خود را در ایران انجام دهد. 

اولین نکته ای که باید در این خصوص به آن توجه کرد این است که موضوع فعالیت شرکت مورد نظر باید در ایران مجاز باشد. 

برای اطلاع از مجاز بودن موضوع فعالیت شرکت خارجی در ایران می توانید با متخصصین موسسه بین المللی فارابی تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران بهره مند شوید. 

دومین نکته برای ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران این است که برای این کار باید نامه رسمی از شرکت خارجی با سربرگ و مهر شرکت شرکت خارجی به اداره ثبت شرکتها ارائه داده شود. 

سومین نکته این است که در صورتی می‌توان اقدام به ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران نمود که این فعل به صورت عمل متقابل در آن کشور نیز قابل انجام باشد. 

یعنی به طور مثال اگر شما قصد ثبت نمایندگی یک شرکت کانادایی در ایران را داشته باشید، باید کشور کانادا هم اجازه ثبت  نمایندگی را به شرکت های ایرانی بدهد. 

در غیر اینصورت شما نمی‌توانید نمایندگی شرکت خارجی را در ایران به ثبت برسانید. 

قانون ثبت نمایندگی شرکت خارجی

در خصوص ثبت شعبه و نمایندگی شرکت خارجی در ایران قانون نوشته شده وجود دارد و در این خصوص یک ماده واحده نیز وجود دارد که متن آن به شرح ذیل است : 

بر اساس ماده واحده قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران مصوب ۱۳۷۶/۸/۲۱، شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند، مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع می توانند در زمینه هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود در چهارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام نمایند. 

ب) بر اساس ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران مصوب ۱۳۷۸/۲/۱۳، شرکتهای خارجی در زمینه های زیر اقدام به تاسیس و ثبت نمایندگی اقدام نمایند:

 ۱- ارائه خدمات بعد از فروش كالاها يا خدمات شركت خارجی

 ۲- انجام عمليات اجرايی  قراردادهايی كه بين اشخاص ايرانی و شركت خارجی منعقد می شود

 ۳- بررسی و زمينه سازی برای سرمايه گذاری شركت خارجی در ايران

 ۴- همكاری با شركتهای فنی و مهندسی ايرانی برای انجام كار در كشورهای ثالث

 ۵- افزايش صادرات غير نفتی جمهوری اسلامی ايران

 ۶- ارايه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فناوری

 ۷- انجام فعاليت هايی كه مجوز آن توسط دستگاه های دولتی كه به طور قانونی مجاز به صدور مجوز هستند، صادر می گردد. از قبيل ارائه خدمات در زمينه های حمل و نقل، بيمه و بازرسی كالا، بانكی، بازاريابی و غيره

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نمایندگی شرکت خارجی 

  1. اولین مسئله مهم قبل از هر اقدامی در راستای ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران اخذ کد فراگیر است. شما باید برای هر شخص حقیقی یا حقوقی ای که قصد فعالیت در ایران را دارد یک کد مخصوص اخذ کنید که مانند کد ملی یا شناسه ملی کاملا منحصر به فرد و مخصوص همان یک شرکت می باشد. 
  2. نامه درخواست شرکت خارجی که متقاضی ثبت نمایندگی در ایران می باشد. 
  3. کلیه مدارک ثبتی شرکت خارجی و قرارداد منعقد شده بین نماینده و کمپانی مادر که اصل آن مدارک در سفارت ایران مورد تایید کنسولگری قرار گرفته باشد. همچنین این قراردادها باید توسط مترجم رسمی ترجمه شده و به تایید اداره اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه رسیده باشد. 
  4. نماینده ایران باید گزارش توجیهی که شامل اطلاعاتی مانند موضوع فعالیت شرکت، دلیل ضرورت ثبت و تاسیس نمایندگی در ایران، اینکه چقدر نیروی انسانی نیاز دارد یا اینکه منابع مالی شرکت چگونه تامین می‌شود و در کل یک طرح تجارتی کامل را ارائه نماید. 
  5. یک تعهد نامه باید ارائه شود مبنی بر اینکه اگر از طریق مراجع صلاحیت دار مجوز فعالیت شرکت باطل شود باید ظرف مدت مشخص شده در اداره ثبت شرکتها نسبت به انحلال شرکت و معرفی مدیر تصفیه اقدام نماید. 
  6. ارائه کپی برابر با اصل گذرنامه در صورتی که یک شخص حقیقی به عنوان نماینده شرکت خارجی معرفی گردیده باشد.
  7. ارائه ی مدارک هویتی اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی در صورتیکه به عنوان نماینده شرکت خارجی معرفی گردند به اداره ثبت شرکتها الزامی می باشد. 

برای دریافت مشاوره رایگان ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران می توانید با متخصصین موسسه بین المللی فارابی تماس حاصل فرمایید. 

مقاله مرتبط: ثبت شرکت ارزان در تهران

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest

دانلود فایل آموزش رایگان ثبت شرکت

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
به بالای صفحه بردن Call Now Buttonمشاوره رایگان