وبلاگ ثبت فارابی

اخذ گرید شرکت|گرفتن گرید شرکت در سال ۱۴۰۲( از صفر تا صد)1 min read

اخذ گرید و رتبه بندی شرکت

مشاوره ثبت شرکت

مشاوران ارشد ثبت فارابی آماده پاسخگویی به شما عزیزان در خصوص امور ثبتی می باشد.

ثبت فارابی برای مشتریان عزیز تهرانی،امکان اعزام کارشناس ثبتی را فراهم کرده است.

همچنین برای تمامی مشتریان در تمام کشور امکان مشاوره رایگان ثبت وجود دارد.

مطالبی که در این مقاله میخوانید :

اخذ گرید شرکت 

 

یکی از اقدامات مهمی که هر مدیر موفق باید بعد از ثبت شرکت خود انجام دهد، رتبه بندی و اخذ گرید شرکت برای آن شرکت می باشد.

رتبه بندی با مزایای زیادی برای شرکت ها همراه است و به مدیران کمک می کند که از نقاط ضعف و قدرت خود آگاه شوند.
همچنین باعث می شود استراتژی ها و اهداف بلند مدت شرکت تنظیم شده و موفقیت بیشتری نصیب کل مجموعه شود.
به همین دلیل، ما تصمیم داریم در این مقاله به ارائه مطالبی در خصوص مراحل و مدارک اخذ گرید شرکت به شما ارائه دهیم. پس در صورت تمایل، تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

گرید شرکت چیست؟

 

گرید در واقع نوعی عیار سنجی به شمار می رود و باید بعد از ثبت شدن شرکت انجام شود تا اعتبار آن شرکت افزایش پیدا کند. رتبه بندی یک شرکت توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین می شود و طبق آن، قابلیت ها و صلاحیت شرکت تعیین شده و با استاندارد های موجود مطابقت داده می شود.
زمانی که یک مجموعه تصمیم بگیرد با شرکت شما وارد معامله شود و قرارداد ببندد، در مرحله اول به گرید یا همان رتبه بندی شما توجه می کند. چرا که هر فرد یا مجموعه طرف قرارداد ترجیح می دهد با شرکتی کار کند که تمام ملاک ها و صلاحیت های تخصصی را داشته، و از نظر علمی و فنی تایید شده باشد.

مزایای رتبه بندی شرکت

 

رتبه بندی معمولا با توجه به تجربه های کاری، تعداد کارمندان و شرکا، توان اقتصادی، صلاحیت و توانایی های فنی و علمی، سوابق بیمه و… انجام می شود. همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، رتبه بندی در واقع نوعی روش اعتبار بخشیدن به شرکت بوده و برای موفقیت مجموعه لازم است. اما اگر بخواهیم مزایای رتبه بندی شرکت را به صورت کلی تر عنوان کنیم، باید به شما بگوییم که:
1. رتبه بندی می تواند یک دورنمای کلی از شرایط و مسیر فعالیت شرکت را به شما نشان دهد و به همین دلیل، شما می توانید به راحتی به شناخت نقاط قوت و ضعف شرکت خود بپردازید.
2. با رتبه بندی یک شرکت، جایگاه آن در همان زمینه فعالیت مشخص می شود و به این ترتیب شما می توانید نسبت به رقبای کاری خود شناخت پیدا کنید.
3. رتبه بندی یکی از شروط اصلی برای شرکت در منقاصه های مختلف می باشد.
4. یکی از معیارهایی که دیگران برای انتخاب شرکت در نظر می گیرند، گرید آن شرکت می باشد. پس رتبه بندی نوعی نماد اعتماد و اطمینان برای مشتریان به شمار می رود.
5. رتبه بندی نوعی حس رقابت میان شما و رقیبانتان به وجود می آورد و همین موضوع باعث تلاش بیشتر مجموعه خواهد شد.
6. در نهایت، رتبه بندی می تواند برای رشد و آبادانی هر چه بیشتر یک کشور مفید باشد.

یکی از مواردی که به کسب رتبه برتر شرکت کمک می کند، پرسنل متخصص و ماهر در شرکت می باشد که از سوابق کاری و بیمه ای خوبی هم برخوردار باشند. بنابراین باید در انتخاب پرسنل خود نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید یک تیم فوق العاده قدرتمند و موفق داشته باشید.

مراحل رتبه بندی شرکت و اخذ گرید

 

اولین و مهم ترین اقدامی که هر شرکت بعد از تاسیس و به ثبت رسیدن باید انجام دهد، اخذ گرید و دریافت صلاحیت از سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشد. بعد از درخواست رتبه بندی شرکت، یک عدد بین 1 تا 5 به شرکت شما اختصاص داده می شود که همان گرید شرکت شماست. شما باید سعی کنید فعالیت های کاری خود را ارتقا دهید تا به تدریج رتبه شرکت به یک نزدیک تر شود. در واقع رتبه یک، رتبه برتر به شمار می رود و تاثیر بسیار مثبتی روی جذب مشتریان و افزایش قدرت و اعتبار شرکت شما خواهد داشت.
جالب است بدانید سازمان ها و ارگان های دولتی نمی توانند با شرکت هایی که رتبه بندی نشده اند هیچ گونه قرارداد و یا همکاری داشته باشند. بنابراین، شرکت شما هر چقدر هم که خوب عمل کرده و از سطح علمی و فنی بالایی برخوردار باشد، بدون رتبه بندی هیچ ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

برای اخذ گرید شرکت، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
1. به سامانه ساجات وارد شده و در آن ثبت نام کنید. بعد از اینکه مراحل ثبت نام را به درستی طی کردید، یک شناسه و کد رهگیری دریافت خواهید کرد.
2. سپس باید تمام مدارک مورد نیاز را در این سامانه بارگذاری نمایید.
3. بعد از ثبت نام، شما موظفید تمام مدارک خواسته شده را به سازمان ساجات تحویل داده، و هزینه های مربوط به صندوق را بپردازید.
4. سپس شما باید در مواقعی که به شما گفته می شود، پیگیری های لازم را انجام دهید تا در نهایت به درستی گرید خود را دریافت کنید.
اماده کردن مدارکی که از شما خواسته اند بسیار مهم است و باید با دقت کافی انجام شود؛ چرا که ناقص بودن آن ها فقط دریافت رتبه بندی را به تاخیر انداخته و باعث پرداخت هزینه های اضافی خواهد شد. توصیه می کنیم برای رتبه بندی شرکت خود حتما با یک متخصص ماهر مشورت کنید تا روند کاری شما به خوبی پیش رود. خوشبختانه متخصصین شرکت ثبت فارابی همیشه برای خدمت رسانی و مشاوره با شما آماده هستند.

شرایط لازم برای اخذ رتبه بندی و اخذ گرید

برای رتبه بندی، لازم است که شرکت مورد نظر از چند شرط مهم برخوردار باشد و در غیر این صورت، رتبه بندی به هیچ عنوان انجام نخواهد شد. این شرایط عبارتند از:
1. شرکت شما حتما باید به ثبت رسیده باشد.
2. احراز صلاحیت، شرایط و امتیازات شرکت
3. نداشتن سوء پیشینه و یا ممنوعیت کاری شرکت (در این صورت، شرکت مورد نظر حتی برای انجام پروژه ها هم با محدودیت هایی مواجه خواهد شد)
4. مشغول نبودن هر یک از مدیران شرکت در سمت ها و مشاغل دولتی
در صورتی که مدیر شرکت در مشاغل دولتی فعالیت دارد، یا باید از شغل فعلی خود استعفا دهد و یا تاسیس شرکت خود را به بعد از پایان خدمت و دوران بازنشستگی خود منتقل کند.

جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم در خصوص رتبه بندی شرکت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که از این مطالب متوجه شوید، رتبه بندی یک امر ضروری برای پیشبرد اهداف و دستاورد های شرکت است و هر مدیر ماهر برای موفقیت مجموعه خود باید نسبت به رتبه بندی آن اقدام کند.
چنانچه باز هم به اطلاعات بیشتر و دقیق تری نیاز دارید، می توانید برای مشاوره با یکی از متخصصان شرکت ثبت فارابی تماس بگیرید.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest

دانلود فایل آموزش رایگان ثبت شرکت

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
به بالای صفحه بردن Call Now Buttonمشاوره رایگان