وبلاگ ثبت فارابی

دفاتر پلمپ تجاری اولین گام از اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت 1 min read

خلاصه مطلب

زمان مطالعه: 4 دقیقه
فرم تخفیف جشنواره ثبت فارابی

مطالبی که در این مقاله میخوانید :

 دفاتر پلمپ چقدر بسیار برای یک شرکت حائز اهمیت می باشد.

اولین گام برای شروع یک کسب و کار هدفمند و با سود دهی مناسب ثبت شرکت در حوزه فعالیت مربوط به هدف است.

بعد از انجام ثبت شرکت بسیاری از مدیران شرکتها سردرگم می شوند که چه مراحل و کارهایی را برای جلوگیری از جرائم مالیاتی و بیمه ای باید انجام بدهند. 

به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده ایم که چند اقدام بسیار ضروری که مدیران یک شرکت و کسب و کار باید بلافاصله پس از ثبت شرکت اقدام به انجام آنها نمایند را به ترتیب بیان کنیم.

امروزه با توجه به قوانین جدید باید بسیار مراقب جرایم سنگین مالیاتی وبیمه ای باشیم.

اخذ دفاتر پلمپ تجاری 

اولین گام پس از ثبت شرکت گرفتن دفاتر پلمپ تجاری برای شرکت می باشد.

دفاتر پلمپ تجاری چیست؟

دفاتر پلمپ تجاری برای ورود اطلاعات مالی شرکت مانند هزینه ها و درآمدهای آن شرکت است. دفاتر پلمپ تجاری شامل دفتر روزنامه و دفتر کل است.
شاید برای شما هم سوال باشد که چه نیازی به تهیه این دفاتر از اداره ثبت شرکتها می باشد در حالی که می توان این دفاتر را از لوازم تحریر فروش ها و از بازار هم تهیه کرد.
جواب این سوال در اینجاست که دفاتر تجاری شرکت قبل از تحویل به مدیران شرکت توسط اداره ثبت شرکتها مهر و موم می شود.
در صورت ارائه دفاتر مهر و موم نشده به اداره مالیات این دفاتر مورد تایید نخواهد بود و شرکت شما مشمول جریمه خواهد شد.

هزینه دفاتر پلمپ تجاری

باید دقت داشت که برای اخذ دفاتر پلمپ شرکت قبل از شروع هر سال باید اقدام نمود.

مواردی که شامل هزینه دفاتر پلمپ تجاری شرکت شما می باشد از چند مولفه تشکیل شده است.

این مولفه ها به شرح ذیل است :

  • هزینه ای که بابت تنظیم اوراق مربوط به دفاتر پلمپ تجاری شرکت پرداخت می شود.
  • هزینه  ثبت اوراق در سامانه ثبت شرکتها
  • هزینه اصل دفاتر که به آدرس شرکت شما ارسال خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ دفاتر پلمپ تجاری شرکت

برای گرفتن دفاتر پلمپ تجاری شرکت شما باید در ابتدا مدارک لازم اخذ دفاتر پلمپ تجاری را آماده کنید.

در صورت نقص مدارک درخواست دریافت دفاتر پلمپ شرکت توسط کارشناس اداره ثبت شرکتها رد خواهد شد.

مدارک به شرح ذیل می باشد :

  • کپی شناسنامه تمامی اعضای شرکت
  • کپی کارت ملی تمامی اعضای شرکت
  • روزنامه رسمی شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت 
  • آگهی تاسیس شرکت
  • وکالت نامه به نام موسسه بین المللی فارابی توسط شخص صاحب امضای شرکت

مدارک لازم برای اخذ دفاتر پلمپ افراد حقیقی

در قانون تجارت داشتن دفاتر پلمپ تجاری برای برخی از افراد حقیقی نیز اجباری می باشد.

این افراد باید برای اخذ دفاتر پلمپ تجاری حقیقی اقدام نمایند.

این دفاتر با دفاتر شرکت فرقی ندارند و تنها تفاوت آنها در این است که این دفاتر به اسم شخص حقیقی صادر می شوند و دیگر به نام شرکت نیستند.

متقاضیان اخذ کارت بازرگانی نیز باید قبل از اقدام برای گرفتن کارت بازرگانی دفاتر پلمپ تجاری خود را اخذ نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دفاتر پلمپ حقیقی عبارتند از :

  • کپی کارت ملی شخص متقاضی
  • کپی شناسنامه شخص متقاضی
  • مدارک نشان دهنده فعالیت تجاری شخص متقاضی

مقاله مرتبط: ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مراحل پلمپ دفاتر تجاری

برای گرفتن دفاتر پلمپ تجاری باید حداکثر ظرف ۲ماه پس از ثبت شرکت اقدام نمایید.
در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی می شوید.
گرفتن این دفترها چند مرحله ساده دارد که در این قسمت این مراحل را به ترتیب بیان می کنیم :

  1.  اولین قدم برای این کار مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت ها  می باشد.

    ۲. در مرحله بعد باید گزینه پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری را انتخاب نمایید.

    ۳. در این قسمت باید حقیقی یا حقوقی بودن آن درخواست خود را انتخاب نمایید.

    ۴. پس از آن باید تابعیت و شناسه ملی یا شماره ملی خود را همراه با شماره موبایلی که به نام خودتان یا مدیرعامل باشد را وارد نمایید.

    ۵. سال مالی و ماه مالی را باید انتخاب نمایید. نکته ای که در اینجا باید دقت کنید این است که سال مالی و ماه مالی شما براساس تاریخ ثبت شرکت شما نمی باشد و این تاریخ در اساسنامه شرکت مشخص شده است.

    ۶. در مرحله بعدی باید اطلاعات مربوط به شرکت را که سامانه در اختیار شما میگذارد بررسی نمایید.

    در صورت صحت اطلاعات آن ها را تایید می کنید و در صورت عدم صحت آن ها باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایید.

    ۷. در این مرحله شما باید اطلاعات وارد کننده اطلاعات را در سامانه وارد نمایید. این شخص باید یکی از اعضای هیئت مدیره باشد که از فهرست می توانید انتخاب نمایید.

    ۸. در این مرحله باید اطلاعات مربوط به سایر اعضای هیئت مدیره را وارد نمایید. در ورود اطلاعات نظیر نام٬ نام خانوادگی٬ نام پدر٬ تاریخ تولد و …. باید دقت لازم را انجام دهید تا بتوانید با کلیک روی گزینه گام بعدی فرآیند را ادامه دهید.

    ۹. در این قسمت از مراحل اخذ دفاتر پلمپ باید سمت اعضای هیئت مدیره و مدت تصدی آنها و تاریخ شروع سمت آنها و همچنین دارندگان حق امضا در شرکت را باید مشخص نمایید.

    ۱۰. در قسمت بعدی باید نوع دفاتر پلمپی که شخص متقاضی دارد را مشخص نمایید. همچنین تعداد برگه های دفاتر پلمپ را باید در این قسمت مشخص کنید. این مرحله دفتر مورد تقاضای شخص نام دارد.

    ۱۱. در مرحله آخر شما باید اطلاعات نهایی را تایید نموده و گزینه پذیرش نهایی را فعال نمایید.

    ۱۲. پس از زدن دکمه پذیرش نهایی سامانه ثبت شرکتها به شما یک رسید پذیرش می دهد. باید این رسید را مهر و امضا شده همراه با مدارکی که در بالا ذکر شده است به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

    ۱۳. بعد از ارسال کد پیگیری مرسوله را که توسط اداره پست به شما داده می شود را در قسمت اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری وارد می نمایید.

    ۱۴. پس از ارسال در صورتی که اطلاعات وارد شده توسط کارشناس اداره ثبت شرکتها تایید گردید از طریق سامانه به شما اجازه پرداخت هزینه دفاتر پلمپ تجاری را به شما می دهد.

    ۱۵. در مرحله آخر نیز دفاتر به آدرس شرکت شما ارسال می گردد.

نمونه

فرم گواهی پلمپ دفاتر

شرکت/خانم/آقا

دفاتر خود را در تاریخ……………تحت شماره…………………در این اداره کل پلمپ نموده است. این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به …………………………صادر گردیده است.

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest

مقالات مرتبط

ثبت شرکت دانش بنیان
علیرضا افراشته

ثبت شرکت دانش بنیان و مزایای ثبت آن + نکات اصلی ثبت دانش بنیان 💛💛

در این مقاله با ویژگی های شرکت دانش بنیان و مراحل ثبت شرکت دانش بنیان آشنا می شوید.
همچنین به صورت کامل به شما توضیح داده می شود که برای ثبت شرکت دانش بنیان باید چیکار بکنیم.
مزایای ثبت شرکت دانش بنیان نیز برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

ادامه مطلب »

ثبت اختراع به همراه ۴ نکته کلیدی برای مرحله پژوهشکده برای ثبت اختراع 💛💛

در این مقاله در مورد ثبت اختراع٬ ویژگی های ثبت اختراع٬ مراحل ثبت اختراع٬ و مدارک مورد نیاز برای ثبت اختراع برای شما عزیزان توضیحات کامل و جامعی را جمع آوری کردیم. هدف از تهیه این مقاله رفع تمامی سوالات شما در خصوص ثبت اختراع می باشد.
در صورت ایجاد هرگونه سوال کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

ادامه مطلب »
به بالای صفحه بردن
هلدینگ فارابی

تخفیف ویژه ثبت شرکت فارابی

همین الان شماره خودتون رو توی این فیلد وارد کنید تا فقط با 500 هزار تومان ثبت شرکت خود را انجام دهید.

مشاوره رایگان